graag advies repareren of niet
Auteur Bericht
Joined : 13-feb-2007
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 13-feb-2007 14:29:43
Onderwerp : graag advies repareren of niet

onlangs gaf de motor van mijn opel astra 1.6 gl bj95 na 150000 km ( gekocht met 104000 op de teller) een zwaar tikkend geluid uit de motor. ook de motor power nam af. van mijn garage krijg ik te horen dat het motorblok vervangen moet worden, dat is het enige probleem, op de vraag wat het zal kosten komt men nog terug ( er moeten telefoontjes gepleegd worden).

Er zit op dit moment 4 nieuwe banden onder ( 3 mnd oud) en reserveband met uitstekend profiel
nieuwe accu gezet in 2005
nieuwe dynamo 2005
er zit een lpg tank in, waar met plezier gebruik van is gemaakt voor verre reizen naar scandinavie en frankrijk.

Mijn vraag heef iemeand enig idee wat de doorsnee vervanging van zo'n motorblok kost? in welke staat komt de auto te verkeren en hoe lang kan mijn opeltje van 12 jaar weer vooruit? of ben ik beter af de auto te verkopen (de onderdelen want het is niet in rijden de staat) .Graag hoor ik jullie meningen ideeen en opinie's.

een autoleek

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 14-feb-2007 8:55:05

Een Opel Astra van 12 jaar oud, die valt niet onder de klassiekers... dus in feite niets meer waard.


Een nieuwe motor zal in werkelijkheid een gereviseerde of een van de sloop zijn en kost met inbouwen al gauw over de 1.500 euro. Aangezien de auto zelf dit bedrag niet meer waard is moet je de auto economisch Total Loss zien en daar ga je niet meer duizenden euro's insteken... want op het moment dat de motor is geplaatst zal de auto misschien een paar honderd euro meer waard zijn dan niets Smile


Je hebt gelijk, kijk of je de onderdelen nog voor een leuk prijsje kan verkopen (eigenlijk moet je gewoon afscheid nemen) en zoek een andere auto uit.


Sterkte! Wink