MPV of grote stationcar??
Auteur Bericht
Joined : 01-jun-2007
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 01-jun-2007 23:19:57
Onderwerp : MPV of grote stationcar??

Hallo,

In verband met gezinsuitbreiding zijn wij op zoek naar een nieuwe auto, ons derde kindje komt eraan en dan is een grotere auto erg fijn. Onze kinderen zijn nog jong en daarom verplicht om in een kinderzitje te zitten op de achterbank. Nou valt de ruimte bij de gemiddelde stationcar nog tegen. Wij rijden nu een ford Mondeo Diesel en wij denken dat daar dus geen plaats is voor drie zitjes op de achterbank.
Een grotere auto? ik ben zelf gecharmeerd van de Renault Espace. genoeg ruimte lijkt mij.
Maar met deze (ook andere) grote modellen kom je ook op andere vraagstukken, een diesel of op gas en welke auto liever niet op gas? maar ook; wat gaat er met de belastingen op diesel gebeuren in de toekomst?
verder zat ik ook alte kijken naar een Ford Galaxy, of een Seat Alahambra.
Een heleboel vragen dus en vast en zeker ook een boel mogelijke antwoorden....maar mischien kunnen jullie ons een eind op weg helpen?

Ronald

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 02-jun-2007 12:39:33

Hallo Ronald,


Als je er geld voor hebt dan is een full size MPV icm 3 kinderen qua ruimte natuurlijk fantastisch. Er zijn legio modellen waar je uit kunt kiezen, denk daarom naast de Europese modellen bijvoorbeeld ook aan de Toyota Previa en nieuw kan ook een optie zijn... bijvoorbeeld de Kia Carens. Houd je opties open en kijk goed rond naar wat er op de markt te vinden is.


Wat betreft de brandstof... een MPV verbruikt al heel snel meer dan een stationwagon, dus je komt al snel uit bij diesel of LPG. Het voordeel van een MPV is dat er genoeg bagageruimte is om een LPG tank kwijt te kunnen, de vraag is echter of de motor goed overweg kan met deze brandstof. Bij diesel weet je in ieder geval zeker dat je een duurzaam blok hebt met het voordeel dat een diesel meer trekkracht (Newtonmeter koppel) heeft dan een benzinemotor en als er iets is dat je nodig hebt in een zware auto dan is het trekkracht.


Lees in ieder geval het artikel Brandstof, omslagpunt door en neem je LPG in overweging neem dan geen risico en koop de auto bij een dealer met huisselectie garantie!


Succes en mocht u verdere vragen hebben dan zie ik deze wel verschijnen.
[Modified by: Marnix on juni 02, 2007 12:40 PM]