Hoe moet ik mijn spiegel vervangen?
Auteur Bericht
Joined : 29-jul-2007
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 29-jul-2007 15:16:24
Onderwerp : Hoe moet ik mijn spiegel vervangen?

L.S.,

Kortgeleden is mijn linker buitenspiegel eraf gereden. Ik heb de spiegel laten vervangen, maar de garage heeft er een niet-originele spiegel opgezet, die eigenlijk te klein is.

Via een sloperij ben ik aan een originele spiegel gekomen die ik er graag zelf op zet, in verband met de kosten die anders voor één spiegel twee keer oplopen.

Alleen kan ik door de hoeveelheid info op internet echt niet vinden hoe ik dat zou kunnen doen. Het gaat om een mechanische spiegel.

Alvast bedankt!

Hans.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 29-jul-2007 15:35:09

Dat is een moeilijke vraag... het zal ongetwijfeld verschillen per auto, maar ik zou voor de zekerheid toch even langs een garage gaan. Als u namelijk met een goedbedoelde tip het binnenwerk van de spiegel sloopt dan bent u nog verder van huis.


Wanneer u naar een merkdealer gaat of een garage waar je vaak komt dan is de kans groot dat ze de nieuwe spiegel er kosteloos voor u inzetten. De vraag is echter hoe moeilijk het is, werkt het met een "klik"-systeem, waar de spiegel eruit gewipt wordt en de nieuwe ingeklikt dan moet alles in een minuutje geregeld zijn. Moet er geschroefd worden of moet de spiegel helemaal uitelkaar dan zal dit wel in rekening gebracht worden.


Daarom is een merkdealer de meest verstandige keuze, deze weet precies hoe de spiegel vervangen moet worden en met een beetje geluk doen zij dit kosteloos. Als ik u was zou ik ze morgen bellen en om raad vragen.


Succes!