Advies gevraagd: goede deal?
Auteur Bericht
Joined : 06-aug-2007
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 06-aug-2007 14:31:41
Onderwerp : Advies gevraagd: goede deal?

Ik wil graag mijn eerste auto kopen, maar ben nog niet zo thuis in wat vestandig is. Ik kan een auto overnemen: een VW Polo uit 1996, in goede staat, 173.000 op de teller, APK tot januari, voor 1750 euro. Hij rijdt op benzine.
Voor mijn werk maak ik ongeveer 25.000 km per jaar. Wat ik prive ga rijden weet ik nog niet. Er is een omslagpunt voor diesel/benzine bij ongeveer 20.000 km weet ik. Wat dat betreft zou benzine dus niet slim zijn. Maar hoe erg is de 'schade' na dat omslagpunt en is het een reden om deze auto te laten staan?
Wie heeft advies?

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 06-aug-2007 14:56:26

Hallo Liesbeth,


Met behulp van het artikel Brandstof, omslagpunt kun je uitvinden wat het omslagpunt is.


Ik zou bij 25.000km per jaar een dieselauto aanraden. Zeker omdat je in de klasse met hoge kilometerstanden aan het zoeken bent is een diesel de beste keuze, omdat een dieselmotor over het algemeen duurzamer is dan een benzinemotorblok.


Wanneer je echter een heel goede bezineauto kunt overnemen, dan is dat natuurlijk het overwegen waard. Maar ik raad aan om eerst wat artikelen door te nemen op deze website, dan kun je zelf beslissen of de aangeboden auto echt wel zo goed is Wink


Succes!