Aandrijving van de auto
Auteur Bericht
Joined : 12-aug-2007
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 12-aug-2007 13:38:10
Onderwerp : Aandrijving van de auto

Hallo,
Ik ben op zoek naar een eerste auto, budget rond de 2000 euro. Nu heb ik gehoord dat er auto's zijn die als aandrijving niet een distributieriem gebruiken, maar een ketting. Voordeel hierbij zou zijn dat hij geen vervanging behoeft. Is dit handiger aangezien ik met mijn budget richting de oudere auto ga met veel kilometers op de teller?
Zo ja welke merken hebben dan nog een ketting aandrijving?
(Had een kleine stadsauto in gedachte, weet dat de ford ka een ketting aandrijving heeft)

Alvast bedankt

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 12-aug-2007 16:00:53

Ja, een ketting hoeft veel minder vaak vervangen te worden in vergelijk met een riem. De riem is echter weer goedkoper.


Welke auto's allemaal een ketting hebben weet ik niet, maar volgens mij heeft het vorige model Toyota Yaris, het vorige model Opel Corsa en bijna alle modellen van Mercedes een ketting. Ik weet dit niet zeker en het zal waarschijnlijk afhankelijk van de motor zijn.


Vergeet niet dat een ketting ook af en toe vervangen moet worden. Een laag budget betekent een auto met veel kilometers of een "rijk" verleden Smile Kies je een auto met tegen de 200.000km dan komt het vervangen van de distributieketting om de hoek kijken! Let hier op, want een ketting vervangen is zeker een duur grapje.


Succes met de aankoop en laat even weten welke auto het geworden is!