vw golf 4 diesel of gas?
Auteur Bericht
Joined : 15-aug-2007
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 15-aug-2007 18:26:48
Onderwerp : vw golf 4 diesel of gas?

mijn vraag : ik wil een vw golf 4 kopen op diesel of gas.wil er ongeveer 7500 voor uitgeven .
ik rij er ongeveer 18 a 20000 kilometer per jaar mee.

kunnen jullie mij de voor en nadelen opsommen tussrn diesel en gas en wat ik het beste kan doen?

en heeft iemand wat tips voor bij de aankoop waar ik op moet letten??

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 15-aug-2007 22:05:24

Hoi Rene,

Op dit forum staan al aardig wat berichten die gelijkwaardig zijn aan deze, dus ik zou het forum eens doorzoeken... ik weet zeker dat je heel wat interessante stukjes tegenkomt.


Verder staat in het artikel Brandstof, omslagpunt een uitgebreide bschrijving van de voor- en nadelen van benzine, diesel en LPG.


Tenslotte, waar je goed op moet letten bij een LPG auto is de mate van constantheid in de beurtjes. Het is belangrijk dat deze op tijd worden gepleegd, omdat tijdens het onderhoud de kleppen worden gesteld. Zijn de beurtjes niet continu op tijd uitgevoerd dan zal de cilinderkop meer te voorduren krijgen en is de kans op verbrande kleppen (kapotte cilinderkop) hoger.


Diesel is meer recht toe recht aan, als je ziet hoe taxichauffeurs hun auto's behandelen... mét minimaal onderhoud, dan krijg je wel een idee van de duurzaamheid Smile


Succes!