koop geen auto bij autobedrijf kleyn te weesp
Auteur Bericht
Joined : 16-mrt-2009
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 16-mrt-2009 19:26:51
Onderwerp : koop geen auto bij autobedrijf kleyn te weesp

Beste mensen,


Ik heb 4 weken geleden een auto gekocht bij autobedrijf kleyn in weesp. Een opel omega 2.5 6v uit 1998 ik ging een proefritje maken de auto reed goed maar maakte alleen een een gigantisch lawaai ik terug naar de garage en gevraagd hoort dit zo de verkoper zei tegen mij ja tuurlijk is een zware auto en maakt wat meer lawaai ik dacht oke maar zei ik wil wel eerst dat hij apk gekeurd wordt de verkoper heeft de auto apk laten keuren en werdt goedgekeurd. ik heb twee dagen later de auto aangeschaft en dacht dat de auto in orde was 2 weken later was ik op weg en werdt de koelvloeistof gigantisch warm ik wat koelvloeistof er bij gegooid motor laten afkoelen en naar huis gereden. en gelijk de volgende dag de auto naar een erkende opeldealer gebracht en deze vertelde mij dat ik een wrak heb gekocht met een lekke uitlaat en de sommige bedradingen niet goed waren aangesloten dat de distributieriem niet goed stond afgesteld, en waarschijnlijk de katalisator ook niet goed functioneert, en vertelde mij dat een auto ook niet goedgekeurd mag worden bij een lekke uitlaat. in ieder geval mocht ik de problemen laten repareren ik ruim 2000 euro kwijt ben.

ook staat dit bedrijf ingeschreven als handelsonderneming bij kvk en niet als autogarage
en hebben zij een akkoord met een apk keuringsbedrijf in weesp die auto's altijd goedkeurt voor hen.

21-03-2009 Vandaag bij de garageklein geweest en deze man wil een onkostenvergoeding betalen van 400 euro en voor de rest totaal niks doen wil de auto niet terugnemen heeft gezegd had je maaar gelijk na 2 weken terug moeten komen en heb gezegd dat de auto twee weken lang bij een opeldealer heeft gestaan en totaal niet mee gereden heeft maar nu weet hij allemaal wat er mis mee is ik kon kiezen of hij zou helemaal niks doen of 400 euro retour geven dit laaste heb ik ook maar aangenomen mocht het op niks uitlopen dan heb ik in ieder geval dat kleine gedeelte terug kan ik nu nog verdere stappen ondernemen.

Met vriendelijke groet

heico


Ik Raad U dan ook af, een auto te kopen bij Autobedrijf Kleyn te Weesp .


Mocht u een advies voor mij hebben laat aub een reactie achter ik wil kijken hoe ik de schade kan verhalen op de verkoper.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 19-mrt-2009 19:01:18

Beste Heico, heb je garantie gehad op deze auto? Je hebt in ieder geval bescherming onder het consumentenrecht, een handelaar moet in ieder geval een deugdelijk product leveren.


De problemen die je beschrijft waren er naar alle waarschijnlijkheid al voordat je met deze auto bent gaan rijden. Dus in alle redelijkheid moet de verkoper de auto in een goede staat brengen. Je moet echter wel de verkoper de kans geven dit eerst te doen alvorens je een derde partij dit laat doen.


Geef de verkoper 5 dagen de tijd om de auto in orde te maken en voor de zekerheid zou je de auto nog eens kunnen laten keuren bij de ANWB of DEKRA. Deze geven dan aan wat er aan de auto moet gebeuren. Geef een kopie van deze keuring aan de verkoper, stel een schriftelijke opdracht met termijn op en laat deze ondertekenen door de verkoper. Zet op papier dat de auto in 5 werkdagen in orde moet zijn, anders draait hij op voor de kosten van de reparatie door een derde partij.


Gaat de verkoper nu over deze termijn heen, laat de auto dan door de dealer repareren en stuur de factuur met uiterlijke belatingstermijn naar de verkoper.


Als deze nu alles weigert kun je alleen nog een advocaat inschakelen.

Heico
Joined : 16-mrt-2009
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 19-mrt-2009 19:34:34
Quote Marnix:
Beste Heico, heb je garantie gehad op deze auto? Je hebt in ieder geval bescherming onder het consumentenrecht, een handelaar moet in ieder geval een deugdelijk product leveren.


De problemen die je beschrijft waren er naar alle waarschijnlijkheid al voordat je met deze auto bent gaan rijden. Dus in alle redelijkheid moet de verkoper de auto in een goede staat brengen. Je moet echter wel de verkoper de kans geven dit eerst te doen alvorens je een derde partij dit laat doen.


Geef de verkoper 5 dagen de tijd om de auto in orde te maken en voor de zekerheid zou je de auto nog eens kunnen laten keuren bij de ANWB of DEKRA. Deze geven dan aan wat er aan de auto moet gebeuren. Geef een kopie van deze keuring aan de verkoper, stel een schriftelijke opdracht met termijn op en laat deze ondertekenen door de verkoper. Zet op papier dat de auto in 5 werkdagen in orde moet zijn, anders draait hij op voor de kosten van de reparatie door een derde partij.


Gaat de verkoper nu over deze termijn heen, laat de auto dan door de dealer repareren en stuur de factuur met uiterlijke
betalingstermijn naar de verkoper.

Als deze nu alles weigert kun je alleen nog een advocaat inschakelen.


Beste marnix,

Helaas heb ik geen garantie hij zegt dat ik niet van de auto kan verwachten dat hij in 100% goede staat is en hij zegt dat ik hem mag inruilen voor een andere auto alleen komt hij met allemaal kleine auto-tjes aan die niet te vergelijken zijn met de auto die ik gekocht heb of een onkostenvergoeding betalen van 200 euro

maar is het al niet vreemd dat hij als handelsonderneming staat ingeschreven en niet als autobedrijf ??????

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 19-mrt-2009 20:04:48

Nee hoor, een handelsonderneming mag ook in auto's handelen.


Hij heeft gelijk dat een auto niet 100% goed hoeft te zijn, het is immers geen nieuwe auto. Echter, de basisfuncties die vertegenwoordigd worden door motor, versnellingsbak en aandrijfassen moeten in dermate goede staat zijn dat je niet binnen een maand stil komt te staan.


De verkoper kan nu wel proberen om de hele zaak goed te praten, hij is wel verantwoordelijk voor zijn handelswaar! U heeft de plicht als consument om de auto voor aankoop zover te inspecteren als van een consument verwacht mag worden. De verkoper heeft de plicht om verborgen gebreken die een consument pas tijdens ingebruikname van het voertuig kan opmerken de verhelpen.


De verkoper kan lang en kort praten, volgens het consumentenrecht wordt u altijd beschermd!


Ik zal kijken of ik jurisprudentie hierover kan vinden.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 19-mrt-2009 21:01:26

Ik heb geen echte jurisprudentie gevonden. Wel websites die tips geven doorverwijzen naar wetgeving.

vraagwijzerweert.nl
davidversusgoliath.nl
autovisie.nl

Heico
Joined : 16-mrt-2009
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 21-mrt-2009 19:43:40

Vandaag bij de garageklein geweest en deze man wil een onkostenvergoeding betalen van 400 euro en voor de rest totaal niks doen wil de auto niet terugnemen heeft gezegd had je maaar gelijk na 2 weken terug moeten komen en heb gezegd dat de auto twee weken lang bij een opeldealer heeft gestaan en totaal niet mee gereden heeft maar nu weet hij allemaal wat er mis mee is ik kon kiezen of hij zou helemaal niks doen of 400 euro retour geven dit laaste heb ik ook maar aangenomen mocht het op niks uitlopen dan heb ik in ieder geval dat kleine gedeelte terug kan ik nu nog verdere stappen ondernemen.

Met vriendelijke groet

heico

autobedrijf kleyn
Joined : 23-nov-2009
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 23-nov-2009 17:37:45
Quote Heico:
Beste mensen,
Goedemiddag ik heb vandaag voor het eerst gezien wat deze meneer Heico over ons bedrijf heeft geschreven!
Maar zoals altijd heeft elk verhaal twee kanten.
Dus hierbij onze visie op deze zaak.
Wij zijn een groothandelsbedrijf en wij verkopen auto s voor de export en aan andere autobedrijven,en soms verkopen wij ook een auto particulier.
En deze meneer kwam bij ons voor een kleine auto van ongeveer € 1500 en toen heeft meneer een tijdje rondgelopen in ons bedrijf en daar stond de Opel Omega 3.2 6 cylinder automaat met alle toeters en bellen die er op zo n soort auto zitten,en na een proefrit heeft meneer besloten om deze auto te kopen.
En ik weet het niet precies meer maar hij is verkocht voor ongeveer € 1500 en daarna hebben wij hem laten keuren bij een officieel keuringsbedrijf.
Na een paar weken bleek de uitlaat te lekken en dat hebben wij gratis laten maken.
En meneer vond het benzineverbruik te hoog maar zo n grote auto loopt natuurlijk niet echt goedkoop,en met deze klacht is meneer naar de Opel dealer gegaan
Maar als je een Opel 3.2 6 cylinder automaat koopt van ongeveer 10 jaar oud met meer dan 200000 km voor ongeveer €1500 dan moet je er wel rekening mee houden dat er onderhoud aan moet gebeuren.
Deze meneer heeft deze auto goed kunnen proberen en volgens mij rijdt hij nog steeds met de auto.
Maar om achteraf een autobedrijf zo af te kraken vind ik helemaal niet netjes
Ik denk dat meneer geen rekening heeft gehouden met het verbruik en de onderhoudskosten van zo n grote auto,en dat hij achteraf probeert om de zaak terug te draaien door te zeggen dat het een rotauto is.
Gelukkig hebben wij niet dagelijks zulke mensen over de vloer want deze meneer is bijzonder onredelijk en hij wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten!
En Meneer Heico voor u heb ik een advies
Koop een auto bij een dealer met garantie!
Maar verwacht niet als u een auto koopt die ver onder de marktprijs wordt verkocht dat hij net een grote beurt heeft gehad

Met vriendelijke groet Kleyn

WWW.KLEYN.MARKTPLAZA.NL



Ik heb 4 weken geleden een auto gekocht bij autobedrijf kleyn in weesp. Een opel omega 2.5 6v uit 1998 ik ging een proefritje maken de auto reed goed maar maakte alleen een een gigantisch lawaai ik terug naar de garage en gevraagd hoort dit zo de verkoper zei tegen mij ja tuurlijk is een zware auto en maakt wat meer lawaai ik dacht oke maar zei ik wil wel eerst dat hij apk gekeurd wordt de verkoper heeft de auto apk laten keuren en werdt goedgekeurd. ik heb twee dagen later de auto aangeschaft en dacht dat de auto in orde was 2 weken later was ik op weg en werdt de koelvloeistof gigantisch warm ik wat koelvloeistof er bij gegooid motor laten afkoelen en naar huis gereden. en gelijk de volgende dag de auto naar een erkende opeldealer gebracht en deze vertelde mij dat ik een wrak heb gekocht met een lekke uitlaat en de sommige bedradingen niet goed waren aangesloten dat de distributieriem niet goed stond afgesteld, en waarschijnlijk de katalisator ook niet goed functioneert, en vertelde mij dat een auto ook niet goedgekeurd mag worden bij een lekke uitlaat. in ieder geval mocht ik de problemen laten repareren ik ruim 2000 euro kwijt ben.

ook staat dit bedrijf ingeschreven als handelsonderneming bij kvk en niet als autogarage
en hebben zij een akkoord met een apk keuringsbedrijf in weesp die auto's altijd goedkeurt voor hen.

21-03-2009 Vandaag bij de garageklein geweest en deze man wil een onkostenvergoeding betalen van 400 euro en voor de rest totaal niks doen wil de auto niet terugnemen heeft gezegd had je maaar gelijk na 2 weken terug moeten komen en heb gezegd dat de auto twee weken lang bij een opeldealer heeft gestaan en totaal niet mee gereden heeft maar nu weet hij allemaal wat er mis mee is ik kon kiezen of hij zou helemaal niks doen of 400 euro retour geven dit laaste heb ik ook maar aangenomen mocht het op niks uitlopen dan heb ik in ieder geval dat kleine gedeelte terug kan ik nu nog verdere stappen ondernemen.

Met vriendelijke groet

heico






Ik Raad U dan ook af, een auto te kopen bij Autobedrijf Kleyn te Weesp .


Mocht u een advies voor mij hebben laat aub een reactie achter ik wil kijken hoe ik de schade kan verhalen op de verkoper.
webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 29-nov-2009 14:17:07

Beste Kleyn,


Ik begrijp uw standpunt heel goed. Iemand koopt voor een paar duizend euro een oude auto en nu er kosten gemaakt moeten worden is het de schuld van de garage. Echter, u moet ook begrijpen dat de consument altijd het goedkoopste alternatief zoekt en er vanuit gaat dat het een goed alternatief is. Dat de consument nu te naïef is om dit vooraf te zien aankomen is niet uw schuld. Wat ik u wel verwijt is dat u deze auto aan een consument verkocht heeft. Als u vooraf weet dat er een grote kans is dat deze meneer voor kosten komt te staan, dan weet u ook dat hij u voor de kosten wil laten opdraaien.


Nu heeft u hem een tegemoetkoming aangeboden. Heel netjes, maar ondertussen heeft deze meneer wel hier en waarschijnlijk op meerdere websites uw bedrijf in een kwaad daglicht gebracht.


Mijn advies, richt u als groothandel niet meer op particulieren. Deze hebben rechten (consumentenrecht), rechtsbijstandverzekeringen en een internet verbinding.

Sander
Joined : 11-nov-2013
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 11-nov-2013 14:04:22

Beste Heico,
Het commentaar van de firma Kleyn zegt volgens mij genoeg !
Ik rijd al bijna 3 jaar naar meer dan volle tevredenheid in een auto van de firma Kleyn en heb onderhand ook wel enige reparaties gehad maar dat betroffen uitsluitend ouderdomsklachten (mijn auto is Ford Focus Ghia van januari 2000).
Inmiddels rijdt ook mijn zuster in een mooie Peugeot 206 van de firma Kleyn en ik kan niet anders zeggen dat de prijs/kwaliteitsverhouding meer dan positief te noemen is.

Zoals ik begreep betrof uw auto een Opel met ruim 200.000 km op de teller en als je met een dergeljke km-stand verwacht een probleemvrije auto aan te kunnen schaffen dan bent u naar mijn mening wel erg naief danwel totaal wereldvreemd als het om auto's gaat.
Tevens geeft u aan dat de auto tijdens de proefrit al rammelde e.d. en dat zou voor mij al een reden zijn om deze auto niet te kopen, toch ?

Ik kan mij dan ook in het geheel niet aansluiten bij uw lasterlijke commentaar en vind dat u de firma Kleyn onnodig imagoschade toebrengt !
Ik adviseer u in de toekomst bij de aanschaf van een occasion iemand mee te nemen die verstand van zaken heeft.

Update (10-09-2014) : Tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds hartstikke tevreden met mijn auto en rijd ik als een koning over de weg !
[Modified by: Sander on november 11, 2013 02:05 PM]

[Modified by: Sander on november 11, 2013 02:07 PM]

[Modified by: Sander on september 10, 2014 06:59 PM]

Peggy
Joined : 08-sep-2014
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 08-sep-2014 15:23:53

Ik heb een aantal maanden geleden een prachtige peugeot 406 gekocht bij dit bedrijf en ik ben zeer tevreden. Pas weer voor de niewe apk bij mijn eigen garage geweest en met glans doorstaan, je moet niet verwachten dat je voor 1000 of 1500 euro een perfecte wagen krijg maar ik heb voor die 1450,- euro zeker waar voor mijn geld gekregen. voor mijn volgende wagen ga iki zeker weer bij dit bedrijf een kijkje nemen
[Modified by: Peggy on september 08, 2014 03:24 PM]

Sander
Joined : 11-nov-2013
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 08-dec-2014 12:44:55

Geachte heer Kleyn,
Nogmaals wil ik u danken voor de goede service die ik bijna 4 jaar geleden van uw bedrijf heb gekregen !
Mijn mooie Ford Focus Saloon GHIA staat nog steeds met volle trots voor mijn deur (en ja, ik rijd er ook veel in) en onlangs is deze (met natuurlijk wat ouderdomsverschijnselen, maar dat mag ook wel na 15 jaar) door de APK gekomen. UItlaatje, rubbertje e.d., hoort erbij en mag ik niet over klagen. Ik kan bij deze verklaren dat deze auto mij nog nooit in de steek heeft gelaten en ik geniet er nog iedere dag van, ik ben er trots op als verstokte Ford-rijder ! Ik hoop nog een aantal jaren plezier te hebben van deze auto en mocht deze auto het uiteindelijk opgeven (ik hoop het voorlopig nog niet en daar heb ik vertrouwen in) dan zal ik zeker weer bij u terrecht komen! Verder wil ik nogmaals elke kandidaat-koper aanraden indien zij geen verstand van auto's hebben iemand met kennis van zaken mee te nemen bij de bezichtiging en een goede proefrit te maken.

Met vriendelijke groet,
Een tevreden klant

Erik1978
Joined : 20-okt-2015
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 20-okt-2015 10:35:01

Heico, get a live. Blijkbaar heb je pech, 2dehands is 2dehands.
Voor hele gunstige prijs een top volkswagen gekocht bij Kleyn.
Meerdere mensen al verwezen naar Weesp, tot nu toe is iedereen happy.

Sander
Joined : 11-nov-2013
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 21-nov-2016 14:02:08

Afgelopen december een Seat Leon 1.6 uit 2000 gekocht bij firma Kleyn voor slechts 1300 Euro en deze rijdt fantastisch !
Vandaag met mijn auto voor de APK gegaan en de uitslag is : 3 bandjes en de remmen (schijven en blokken) aan de voorzijde vervangen.
Voor de rest was de auto in top-conditie. Verder gaf men mij complimenten met mijn aankoop.
Ook in dit geval weer ouderdoms-, slijtage verschijnselen, hoort er dus gewoon bij.
De banden waren overigens een advies, geen afkeurpunt !
De auto heeft mij nog geen enkel moment in de steek gelaten dus wederom dank ik de firma Kleyn voor een goede auto !!
[Modified by: Sander on november 21, 2016 02:08 PM]