Probleem met net gekochte auto!
Auteur Bericht
Joined : 10-mrt-2010
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 10-mrt-2010 16:02:08
Onderwerp : Probleem met net gekochte auto!

Beste mensen

Ik heb onlangs een auto gekocht van een autohandelaar (ik weet het erg stom) en daar heb ik nu al enkele problemen mee.

Ik heb de auto ongeveer 1 maand geleden gekocht met APK tot feb. 2011. Helaas moets ik door een tikkend geluid naar de garage en daarbleek dat er 2 grote scheuren zaten in de uitlaat tot aan de catalysator.

Daarnaast heb ik voor de grap een NAP check gedaan (heel dom, nadat ik de auto heb gekocht) en wat bleek: de KM stand klopt niet (ook al stond op de website van de verkoper dat de auto NAP was.

Mijn vraag is: hoe sterk sta ik?

* ten eerste verkoopt hij mij een auto met NAP check die er vervolgens niet doorheen komt

* ten tweede verkoop hij mij een auto met een APK terwijl een maand later de coomplete uitlaat vervangen moet worden.

Ik heb deze punten ook eerst bij de verkopende partij neergelegd, dus ik wacht eerst even af hoe hij het wil oplossen, vandaar dat ik nog geen namen noem.

Kan iemand mijn vragen beantwoorden?

groeten

Jan

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 10-mrt-2010 16:18:29

Hallo Boerke,


Inderdaad niet slim, om pas na de aankoop de auto te controleren. Maar je bent de enige niet. Ik heb een artikeltje geschreven op deze website, die je eens zou moeten lezen: Verborgen gebreken, wat nu?


Wat je in ieder geval mee moet nemen in je verhaal is dat dit geen garantiekwestie is en dat de dealer daarom volledige verantwoording draagt. Om je positie sterker te maken kun je een aangetekende brief versturen, zodat je bewijs hebt dat je binnen korte tijd het de gebreken kenbaar hebt gemaakt.


Hiernaast moet je de verkoper mededelen dat je op basis van de km-stand tot de overeengekomen prijs bent gekomen. Nu deze km-stand niet juist blijkt te zijn zal de verkoper een redelijk bedrag moeten terugstorten. Hij heeft ook de keuze om de auto in zijn geheel terug te nemen.


PS. Garantie!? Zo niet, blijf hameren op de verborgen gebreken en dat dit NIETS met garantie te maken heeft.


Succes!