auto gekocht bij "SERVA VOLVO DEALER AMERSFOORT"
Auteur Bericht
Joined : 05-apr-2010
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 05-apr-2010 12:23:53
Onderwerp : auto gekocht bij "SERVA VOLVO DEALER AMERSFOORT"

Hallo

Ik heb als auto leek een auto gekocht bij de dealer SERVA VOLVO in amersfoort met het volgende probleem.

De auto stond op de eerste etage van de showroom en werd mij als een prima auto verkocht voor 3250 euro maar dan zonder garantie , en ik werd er van overtuigd dat het een prima auto was en dat de auto`s bij deze dealer werden nagekeken voor deze zou worden verkocht.
Er zat nog voldoende apk op en alles was prima in orde , wat ik ook mag verwachten van een bovag dealer bedrijf.
Ik heb er geen verstand van en ik koop liever niet bij een particulier gezien het feit ik meer vertrouwen heb in een bovag dealer , ook al krijg ik geen garantie.... dit noemt men vertrouwen.
Nu echter ik de auto s`avonds bij deze dealer ophaal in amersfoort en met deze auto trots naar apeldoorn rijdt kom ik tot de ontdekking dat ik een raar geluid hoor tijdens het rijden op de snelweg en bij het remmen trilt de auto vresselijk en er gaat in apeldoorn al een rood lampje branden ( rem olie?? ).
Direct de volgende dag neem ik hier contact over op met de VOLVO DEALER SERVA in amersfoort en leg netjes het verhaal uit met de mededeling ik de auto in apeldoorn even laat na kijken gezien ik niet weet wat er gaande is en het ook niet echt vertrouw of ik hier mee verder kan rijden.
Na controlle word er ontdekt dat er nog al wat mis is , remschijven voor krom en beschadigd , spiraalveer linksvoor gebroken , wiellager gebroken linksvoor , remklauw linksachter lekt als een mandje en functioneerd niet meer ( remniveau onder motorkap leeg ) dus een advies om er niet verder mee te rijden.
Nu neem ik contact hier over op met de dealer en krijg letterlijk te horen helaas pindakaas had ik dit maar moeten zien tijdens de verkoop van de auto want er is geen garantie op de auto !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HOORT DIT ZO TE GAAN ????????

NOU KOOP HIER NOOIT GEEN AUTO ZONDER GARANTIE BIJ DIT BEDRIJF WANT JE ZUUR VERDIENDE GELD GAAT ER AAN.

VOLVO DEALER SERVA AMERSFOORT U WORD BEDANKT !!!!

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 05-apr-2010 12:43:56

Laat ik hier nu net een artikel over hebben geschreven: Verborgen gebreken, wat nu?


En natuurlijk is dit geen zuivere koffie. Zelfs zonder garantie ben je als consument beschermt en deze dealer moet zich eerst heel erg gaan schamen en dan gelijk uw geld teruggeven.

marco
Joined : 05-apr-2010
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 05-apr-2010 13:13:33

Hallo Marnix,

Ik heb de auto uiteraard laten maken door iemand die handig is met auto`s en ik heb deze onderdelen laten vervangen, dit na diverse telefoontjes met de verkoper.
De verkoper liet mij vallen als een baksteen en ik heb inmiddels geen poot meer om op te staan om de onkosten te verhalen bij de verkoper , ik zie het maar als een goede les denk ik.
Maar ik koop nooit meer een auto zonder deze na te laten kijken door iemand met verstand of deze eerst te laten nakijken door een keurmeester met verstand.
Ik kan niet weten dat deze onderdelen niet goed zijn bij de verkoop en ik ging er ook vanuit dat de auto goed was , kijk na een aantal maanden weet ik ook dat ik niet bij de garage hoef aan te kloppen voor vervanging.
De auto heb ik gewoon elke dag nodig en ik heb deze al een week moeten laten staan na aankoop in afwachting op reactie van de verkoper , maar na diverse telefoontje`s met het antwoord als Nee wij helpen u niet verder heb ik alles laten vervangen door iemand , na het kopen van de onderdelen bij de Brezan.
Dus ik vermoed dat ik nergens geen aanspraak op kan maken , en ik kom net tot de ontdekking dat ik andere stappen had kunnen ondernemen..... maar ik heb de auto hard nodig om te rijden en ik zit niet te wachten op een lang conflict wie het gaat oplossen en uiteindelijk betalen van al deze onkosten.... de auto moet direct rijden en wel op een veilige manier.
Dus of ik nu nog verdere stappen kan ondernemen weet ik niet , wel weet ik dat ik na vervanging van 2 nieuwe remschijven voor en een nieuw wielager en een nieuwe spiraalveer en een nieuwe remklauw weer een top auto heb alleen is de auto op deze manier wel duur uitgevallen.
En mij geld terug geven lijkt mij nu niet meer de oplossing gezien ik te snel ben geweest met het vervangen van nieuwe onderdelen , of er moet hier een andere oplossing voor zijn welke ik graag verneem.

mvg Marco.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 05-apr-2010 15:08:51

Tja, nu ben je te laat. Hier rekenen dit soort bedrijven op. Eerst lijkt de deal heel gunstig, maar als puntje bij paaltje komt pakt alles toch een stuk duurder uit, plus je hebt geen garantie.


Volgende keer alleen kopen zonder garantie bij absolute overtuiging dat de auto technisch goed is. En dus niet af gaan op de persoon die geld aan je verdient. En mochten er verborgen gebreken zijn, dan altijd eerst de verkoper benaderen en niet de auto op eigen kosten laten opknappen.


Tenslotte is het hartstikke stom van deze dealer, want door zo'n deal in de marge gooien zij hun naam te grabbel. Het merk Volvo dat als betrouwbaar te boek staat wordt er trouwens ook niet beter van. Zo zie je maar, in tijden van crisis zijn zelfs merkdealers niet altijd op hun best.

Tommie
Joined : 18-mei-2010
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 18-mei-2010 8:49:27

Hoi Marco,

Ook ik heb nare ervaringen met deze VOLVO dealer. Een aantal jaren geleden vielen wij voor een V40 van 3 jaar oud. We zijn gelijk gaan kijken en hebben besloten na een proefrit voor deze auto te gaan. Er waren wel een aantal plekjes op de auto die we weg wilde hebben. Dat werd al snel heel lastig. Met veel pijn en moeite heeft hij de plekken genoteerd en zouden we de auto over een paar weken kunnen halen. Op zich niets mis mee maar het hele gesprek was naar. Er waren nog meer gegadigde dus moesten we snel beslissen. Vandaar dat men ook lastig deed over de plekken. Als wij hem niet wilde met plekken dan voor ons 10 andere. Dat gevoel een beetje.
Wel wilde ze heel graag de auto in onderhoud houden. Wij gaan niet voor iedere beurt of mankement vanuit Zoetermeer naar Amersfoort zeiden we. Dat moesten we maar wel doen en bij ieder bezoek zouden we een kaartje krijgen voor de dierentuin zodat we tijdens het wachten ons niet hoefde te vervelen.
Eindelijk was het zover. We konden de auto halen. De meeste plekken waren weggepoetst en nog zichtbaar, de grotere niet behandeld. Zelfs de moesten we nog smeken om nieuwe automatten aangezien de oude versleten en stuk waren. Dit was allemaal niet gebruikelijk schijnbaar. Ik werd erg boos en vertelde de man dat ik voor deze auto een corsa had gekocht van 19 duizend gulden en die hebben ze helemaal behandeld daar waar het nodig was. kreeg zelfs nog een leenauto mee. Nu koop ik een Volvo van 26 duizend gulden en geen krasje behandeld en kapotte matten. Ik heb een klacht naar Volvo Nederland geschreven dat dit bedrijf het niet verdiend de naam Volvo dealer te dragen. Rot personeel en nul service. We kregen binnen een jaar een gratis servicebeurt en kwamen weer naar Amersfoort. Nou geen kaartjes voor de dierentuin, de gemelde krassen die ze dan dit keer zouden behandelen werden weer gepoetst ipv gespoten wederom geen service of klantvriendelijkheid. De auto is nu in onderhoud bij van Vliet in Zoetermeer en die leveren een topservice. Laatst gevraagd me te helpen met een lampje inzetten (blijf een vrouw) en dat werd zonder moeite even gedaan en hebben de rest van de lampen ook even gecheckt, zonder kosten. Serva Amersfoort NIET AAN TE RADEN! Veel geld weinig service!

tomax
Joined : 08-feb-2012
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 08-feb-2012 15:50:09

Ook ik heb zeer slechte ervaringen met Serva Amersfoort. De afspraken die je bij de koop maakt komen ze niet na. Zo was de aflevering al een drama. Alles beloofd bij aankoop, maar bij aflevering was het niet gedaan. Ik moest ook heel vaak terug en ze konden het probleem dan niet vinden. Dan ging ik maar naar een andere Volvo-dealer toe voor diagnose. Binnen no-time wisten die wel wat er aan de hand was en kon ik weer terug naar Serva ivm garantie. Wat ook zo raar is dat na de verkoop je door de verkoopadviseur constant naar de werkplaats wordt verwezen omdat ze erg gescheiden werken. Je zou verwachten dat de adviseur die jou de auto net heeft verkocht er alles aan doet om de problemen op te lossen. Maar na de verkoop trekt hij z'n handen er vanaf.

Door deze dealer ben ik na 30 jaar Volvo rijden (klassiekers en nieuwe modellen), naar een ander merk gegaan. Had ik nooit kunnen denken dat ik als enorme Volvo-liefhebber en verzamelaar ooit weg zou gaan bij Volvo. Maar na zo'n ervaring...

Shahin
Joined : 08-apr-2012
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 08-apr-2012 20:42:25

Hallo iedereen!
Spijtig van het horen van deze verhalen!

Ik en mijn moederen zijn op 6 april langs geweest bij SERVA VOLVO dealer in Amersfoort nadat wij een prachtig auto hadden gevonden op internet die zij verkochten.
Wij tweeën zijn zeker geen auto kenners op monteur niveau of echte auto kenners maar kunnen natuurlijk wel de gebruikelijke dingen zien van de auto, wat te zien is
en we hadden ook vragen over de auto aan de verkoper. We vroegen of wij een proefrit mochten maken, maar dat werd niet gedaan omdat wij van te voren moesten melden dat we
dat wilden gaan doen.
Nadat wij vroegen of zij de auto nog hadden werden wij meegebracht naar de showroom/opbergruimte waar de occasion stond. Ik werd meteen verliefd op de auto en mijn
moeder moest er nog over nadenken.
Na het rondkijken om de auto en in de auto heb ik het volgende gedaan.
Uitlaat bekeken, kwam wit rook uit dus dat was goed. olie bekeken. radio werkte.
Auto startte direct. Ik vroeg of er motorische problemen waren en of die gemaakt zijn als die er waren werd er beweerd dat er geen problemen waren en dat het een top auto is.
Ik vroeg over de remmen en schijven, zei hij dat ze bij 95000km vervangen waren.
Ik vroeg over de distributieriem en of die vervangen is of niet. Keek de verkoper even in het onderhoudsboekje en vertelde hij mij dat hij niet wist of hij vervangen is of niet en wanneer het vervangen moet worden.
We vroegen over APK en of we die erbij kregen, daarover moest hij het met zijn baas over hebben. Hij vertelde daarna dat we er APK bij kregen. Prijs kon niet omlaag en als we garantie erbij wilden moesten we €2500 euro
bijbetalen voor BOVAG en eventueel onderhoud voor 6 maanden. We vroegen of er ook goedkopere garantiepakketen waren maar dat was het enige vertelde hij ons. Nou €2500 euro meer voor garantie kunnen we meteen een veel beter auto aanschaffen en dat kunnen we niet betalen.
Hij vertelde ons dat bij de APK alles wat niet klopte voor ons gratis vervangen zou worden.
Het duurt nog tot eind deze week en we zullen gebeld worden wanneer de auto klaar is. Dan kunnen we het gaan betalen en ophalen bij de dealer.
Alleen nadat ik dit allemaal lees over SERVA VOLVO dealer ben ik heel erg bang dat er dus ook hier problemen mee zijn.

Ik beweer niet dat er iets mee mis is, maar ben daar nu wel erg bang voor.
Ik vroeg mij af of ik met de auto naar ANWB kan gaan NADAT ik het heb gekocht om er een totaalkeuring te laten doen en als er verborgen gebreken zijn dat we dan daarmee naar de dealer gaan en dat zij die dan repareren of vergoeden dat wij het laten maken ergens anders of wat denken jullie hiervan?

Er was ook iets mis met de sleutel fob en hij vertelde ons als wij dat willen laten repareren dat wij maar de garantie moeten nemen. Ik dacht heel even van een keyfob kost 10 euro?
Nou ik heb alvast een key fob besteld van ebay en die kan ik gewoon zelf vervangen.

Maar als er nou iets mechanisch mis is met de auto, hoe moeten we dat nou weten?

Volgende wat ik wil gaan doen is wanneer ik de auto op ga halen is:
Vering controleren door de auto op en neer te drukken.
Speakers testen, werkten vrijdag wel
CD speler testen, werkte vrijdag wel
alle knoppen testen
lampjes of er iets mis is met de motor of andere dingen even controleren of die branden.
lichten controleren
of de airco werkt
onderhoudsboekje aandachtig doorlezen

Ik vroeg mij dus af, als er iets mis blijkt te zijn met deze onderwerpen, zijn we verplicht de auto te kopen als zij het niet willen repareren? Aangezien zij ons APK hebben beloofd en gratis vervanging van defecte onderdelen dat gevonden worden bij de APK keuring?

Wij hebben namelijk de beruchte handtekening gezet maar nog niks betaald. Dan is de koop toch nog niet definitief?
Wel een aardige verkoper Razz

Wat vinden jullie? Zal ik naar de ANWB gaan nadat ik de betaling heb gedaan en de auto heb opgehaald met APK?

Dit is mijn eerste auto en ben een beetje bezorgd.

Hebben jullie nog tips voordat ik ernaartoe ga om de auto op te halen?


Bij voorbaat dank!


webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 08-apr-2012 21:37:20

Hallo Shahin,


Goed dat je direct om hulp vraagt. Je vraagt of de koop definitief nu je nog niets betaald hebt, dat is wel zo, als je je handtekening gezet hebt onder een koopcontract dan is het definitief. Echter, vanwege de reputatie van deze garage zou je voordat er betaald wordt, een onafhankelijke keuring moeten laten uitvoeren. Ik vermoed dat deze garage je de auto niet eerst naar de ANWB laat rijden, dus dan moet je het alternatief nemen, de DEKRA. Deze keuren een auto op locatie. Als je slim bent, maak je een afspraak in overleg met garage en ben je er zelf bij, zodat de garage de keurmeester niet onder druk kan zetten.


Je noemt ook witte rook uit de uitlaat. Over het algemeen moet je geen rook zien als de motor draait, behalve als het koud is. Als je echt witte rook ziet, dan is het mogelijk dat er koelvloeistof de cilinders in lekt. Dit betekent dat je koppakking vervangen moet worden. Ik lees echter dat de auto nog geen ton gelopen heeft, check dit direct via de Nationale Autopas. Als je koppakking kapot is, dan vraag ik mij sterk af of de km-stand klopt.


Je hebt in ieder geval de toezegging dat alle zaken die tijdens de APK naar voren komen verholpen worden, houd hier aan vast en zorg ervoor dat je garage deze afspraak nakomt. Nogmaals, laat de auto onafhankelijk keuren, te meer omdat je geen garantie neemt!


Succes!