Advies verborgen gebreken
Auteur Bericht
Joined : 01-feb-2012
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 01-feb-2012 17:57:26
Onderwerp : Advies verborgen gebreken

Hallo,
Ik heb op 30 nov 2011 een chevrolet Kalos uit 2006 gekocht bij een nog niet nader te noemen bedrijf in mijn woonplaats van mijn zuur verdiende centen.Zonder garantie.....want ja zo oud is hij nog niet dacht ik.
Afgelopen maandag heb ik bijna een ongeluk gehad omdat mijn remmen het niet deden en ik in de berm belandde.
Auto naar de garage en ze gingen hem na kijken. Konden eerst niets vonden tot ze vroegen waarom het lampje van de abs het niet deed.....tja geen idee nog nooit gezien (vrouw en blond Smile Ze gingen verder zoeken en ik kreeg een leen auto mee.

Op dinsdag werd ik gebeld door de garage en hun vermoeden was bevestigd; het led controle lampje was moedwillig voor de koop verwijderd. het hele abs systeem deed het niet ,oorzaak nog onbekend.
Ik heb foto's genomen op advies van de garage en contact opgenomen met het bedrijf. Geen medewerking van welke aard dan ook ,ik had geen garantie vertelde hij.

Ook heb ik rechtsbijstand verzekering dus vanmiddag gelijk contact opgenomen. Tja deze werken dus alleen als je een auto koopt met een BOVAG garantie ??? uiteindelijk werd ik doorgeschakeld met een advocaat want die van het srk waren goedkoper vertelden ze.Advocaat gaf mij echter weinig hoop ,geen garantie en wie zegt de de verkoper het had gedaan en niet degene daarvoor???
Hmm tja geen idee ,ik weet alleen dat het er moedwillig en bewust is uitgehaald.Hij was wel bereid tegen een aardige vergoeding om een brief te sturen.......

Kan dit dus zomaar ,kan ik hier verder nog iets mee doen?? Auto zal gemaakt moeten worden ,doordat ze niet weten wat het precies is kan het van 100 tot 1000 euro kosten!

Groet Karin 77

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 01-feb-2012 19:06:30

Hallo Karin,


Ik begrijp niet dat de advocaat dit onder het kopje garantie plaatst. Dit is is géén garantiegeval, omdat garantie gegeven wordt op zaken die stuk kunnen gaan. Dit onderdeel was al stuk of beter gezegd: verwijderd, voordat u de auto kocht, dus hier valt weinig op af te dingen. De verkopende partij is een bedrijf en is dus verantwoordelijk voor het goed dat ze verkocht hebben, gebruikt of nieuw, dat maakt geen verschil. U bent consument en valt onder de wet consumentenbescherming. Het is nu aan de verkopende partij om te bewijzen dat het ABS systeem niet door u of in een eerder stadium is uitgeschakeld/verwijderd. Dit kunnen zij waarschijnlijk niet, dus zullen zij de auto moeten herstellen of terugnemen, de keuze is aan het bedrijf.


Feit is dat er weinig eer behaald kan worden aan dit soort zaken, de kosten zijn vaak hoger dan de baten, dus advocaten willen er liever niet aan beginnen. Neem het nogmaals door met de advocaat en gebruik mijn argumenten.


Bijgaande nog wat jurisprudentie: OccasionAdvies.nl Recht
Juridische bijstand:
www.legalaidwatch.nl/no-cure-no-pay
www.vanschaikadvocatuur.nl/uw-advocaat-voor/consumentenrecht/tweedehands-auto.htm


Succes!

Karin
Joined : 01-feb-2012
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 17-feb-2012 14:42:04

Hallo,

Het was een heel gedoe maar het is klaar . Een wat late reactie maar ik was bang dat het bedrijf hier mee las...
Ik werd op zaterdag aan het eind van de middag gebeld door het bedrijf,1000 x excusus en hij had spijt. Hij had het zelf gedaan..en sliep slecht....

Hij zou contact opnemen met mijn garage ,heeft hij ook gedaan.Er moest een display besteld worden en dat zou hij doen.Er ging een week over heen zonder dat ik of de garage iets hoorde.
Garage heeft toen contact opgenomen met hem en ja het was binnen. Auto is afgelopen woensdag naar de garage gegaan en vandaag kon ik hem weer ophalen.Iets met wielsensor en nog iets .Ik heb geen factuur gehad ,ging direct naar hem.hij had nog gemopperd op de garage dat dit het laatste was (ja duhh had je hem niet moeten slopen) .Uiteindelijke kosten waren iets in de 300 euro .

Tja wat zal ik verder over zeggen,niets maar ,ik ben blij dat mijn auto het weer goed doet zonder extra kosten.

groet Karin
[Modified by: Karin on februari 17, 2012 02:53 PM]