Renault top occasion
Auteur Bericht
Mike K
Joined : 18-jul-2006
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 11-jul-2005 16:30:39
Onderwerp : Renault top occasion

Hallo,

Ik heb 9 maanden geleden een renault gekocht met 2 jaar  Renault Top Occasion garanie.

Op de teller stond 60.000 km en ik heb er nu zelf ongeveet 15.000 meet gerenden nu is het geval dat ik mijn koppelings platen zijn versleten wat erg vreemd is na 75.000 km.

NU is mijn vraag of daar dat nu ook onder garantie valt????

Vriendelijke groet Mike

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 11-jul-2005 20:54:55
Mike K
Joined : 03-mei-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 12-jul-2005 8:15:26

Normaal moet je er 200.000 km mee kunnen rijden...En bij de testrit heb ik niks gemerkt.

Ik laat het jullie nog weten hoe het afloopt..

Mike K
Joined : 03-mei-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 21-jul-2005 18:42:44

Nou mijn auto is  weer gemaakt.

maar ik zit toch nog wel met een vraag.

Het is als volgende in mijn versnellingsbak was er een oliekering stuk waardoor de er smering kwam op de koppelingsplaten die op hun gebied ook kapot gingen.
Nu zit er op mijn koppelingsplaten geen garantie maar op die kering wel. De garage vertelde mij dat ik nu alleen de koppelingsplaten moet betalen zonder montagekosten omdat die kering toch vervangen moet worden...

Nu vind ik het een beetje raar dat is  niet alles vergoed krijg omdat het veroorzaakt is door die oliekering wat is jullie mening?????

betalen of niet?????

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 21-jul-2005 21:38:37

Tja, oorzaak gevolg schades. Mijn persoonlijke mening: Wanneer iemand(1) in een file te laat remt en de auto(2) voor hem aantikt waardoor deze auto doorschiet en de volgende auto(3) aantikt... dan moet auto 1 toch ook de schade aan auto 3 betalen!? of ben ik nou gek ::)

Ik zou met deze redenering nog eens naar de importeur bellen en vragen wat deze van de hele zaak vindt. Vraag dan naar de afdeling die gaat over de Top Occasion Garantievoorwaarden.

Het is in ieder geval wel netjes dat de dealer alle montagekosten op zich neemt... dit is namelijk een dure grap. Wanneer de kosten van de platen meevallen (wat kost dat eigenlijk?), dan zou ik het gewoon betalen. Een goede verstandhouding met de dealer is ook wat waard.

Mike Kempers
Joined : 03-mei-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 22-jul-2005 9:23:28

Is totaal kost het me 265 euro's

Aan de ene kant het je gelijk maar toch vind ik het raar dat het niet volledig vergoed wordt..

Groeten Mike ps thx voor de info