Klachten over een Autobedrijf?
Auteur Bericht
webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 20-aug-2009 21:45:35

Heeft de dealer de klachten verholpen?


Zo niet, wat ga je nu doen om de extra gemaakte kosten vergoed te krijgen?

Lily
Joined : 27-okt-2009
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 27-okt-2009 20:24:57

Voor degene die nu de BMW 328 (automaat) in bezit heeft met het kenteken 39-TF-HB; laat hem even nakijken! Vooral aan de onderkant!
Wij hadden deze auto gekocht en zijn echt belazerd door het autobedrijf Pfeifer!!
Een waslijst met 21 punten die niet klopten aan deze auto!!!! En ook niet APK goedgekeurd had mogen zijn!
En een uitgescheurd achtercardan-as in 1 dag maken dat kan natuurlijk niet! En hem vervolgens weer verkopen voor €8950,-!!
Je moet er ook mee naar de RDW gaan!! Hun reactie was voor mij helaas te laat, maar anders was er alsnog door hun een zaak van gemaakt!

j.
Joined : 16-dec-2009
Berichten : 5
Other Topics
Geplaatst : 16-dec-2009 12:24:11

Koop nooit een occasion bij Smit auto's Doetinchem.
Heb de auto uit 2002 een half jaar gehad en voor een paar honderd euro reperatie kosten gehad.
Hij was absoluut niet in goede staat.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 16-dec-2009 16:41:16

Hallo sweetangel


Had je geen garantie, dat je zelf de reparaties moest bekostigen? Je praat over een paar honderd euro. In de autohandel is dit niet buitensporig veel geld en om daarvoor een dealer aan de schandpaal te nagelen vind ik persoonlijk nogal hard.

harry
Joined : 19-jul-2011
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 19-jul-2011 13:58:39

Van Brienenoord Auto's in Capelle a/d IJssel
wij hebben onze auto daar gekocht en kwamen tijdens een onderhoudsbeurt erachter dat ze de km stand achteruit hebben gezet.

Kilometerstand
Joined : 13-sep-2011
Berichten : 4
Other Topics
Geplaatst : 13-sep-2011 11:44:34

Ik heb een auto gekocht bij een handelaar , en hierbij blijkt dat de kilometerstand niet klopt. De handelaar gaf mij nog aan dat ik 250 euro korting zou krijgen als ik de auto gewoon zo zou meenemen zonder dat ik hem terug zou brengen ook al klopt de kilometerstand wel ofniet. Want volgens hem is het zo dat hij nooit kan weten of de auto 10 jaar terug of een keer is terug gedraaid. (Auto heeft geen nap) En dat accepteerde ik met een mooie korting van 250 euro.

De auto is afkomstig uit 1997.

Ik heb een auto ingerolen met een kilometerstand van 180,000 , en gelijk de dag erna keek ik even op speurders en de kilometerstand was terug gedraaid naar 80,000 km.

Dus ik had hem gebeld dat ik mijn auto terug wil en dat ik zijn auto terug zou geven als de kilometerstand niet klopt.

Is dit mogelijk door de kilometerstand probleem? (Volgens de wet is kilometerstand terug draaien geen strafbaar feit.) Pas na juli 2012 gaat die wetgeving waarschijnlijk pas in.

gr

Leo
[Modified by: Kilometerstand on september 13, 2011 11:46 AM]

[Modified by: Kilometerstand on september 13, 2011 11:46 AM]

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 13-sep-2011 12:15:48

Hallo Kilometerstand,


De bewering van de handelaar dat hij nooit kan weten of een kilometerstand is teruggedraaid is pertinent niet waar. Misschien dat hij zijn vak niet verstaat of gewoon op zijn laatste hersencellen teert... Voor de goede orde, bij iedere APK keuring wordt de kilometerstand geregistreerd. Vaak gebeurt dit ook tijdens onderhoudsbeurten en op andere momenten dat een auto bij een dealer komt. Dit wordt allemaal opgeslagen bij de Nationale AutoPas (NAP), wat tegenwoordig onder de RDW valt, zie het nieuwsbericht op NAP.nl


Ik kan echt kwaad worden om deze stupiditeit (leugens) die verspreid worden door dit type handelaren.


Dus naast de financiële schade die je ondervindt met een auto die een teruggedraaide kilometerteller heeft, ben je ook niet meer zeker van de onderhoudshistorie. Is de distributieriem nu wel of niet aan vervanging toe? Grotere schades kunnen dus nabij zijn.


Tenslotte, waar raak je dit soort auto's nog kwijt? Ik koop namelijk geen auto's waaraan gerommeld is, je weet namelijk nooit wat er nog meer mee aan de hand is, wellicht een schadeverleden?


Je hebt gelijk dat je het niet vertrouwd, neem contact op met de RDW en vraag wat zij in deze voor je kunnen betekenen.
[Modified by: Marnix on september 13, 2011 12:16 PM]

Kilometerstand
Joined : 13-sep-2011
Berichten : 4
Other Topics
Geplaatst : 13-sep-2011 12:34:02
Quote Marnix:
Hallo Kilometerstand,


De bewering van de handelaar dat hij nooit kan weten of een kilometerstand is teruggedraaid is pertinent niet waar. Misschien dat hij zijn vak niet verstaat of gewoon op zijn laatste hersencellen teert... Voor de goede orde, bij iedere APK keuring wordt de kilometerstand geregistreerd. Vaak gebeurt dit ook tijdens onderhoudsbeurten en op andere momenten dat een auto bij een dealer komt. Dit wordt allemaal opgeslagen bij de Nationale AutoPas (NAP), wat tegenwoordig onder de RDW valt, zie het nieuwsbericht op NAP.nl


Ik kan echt kwaad worden om deze stupiditeit (leugens) die verspreid worden door dit type handelaren.


Dus naast de financiële schade die je ondervindt met een auto die een teruggedraaide kilometerteller heeft, ben je ook niet meer zeker van de onderhoudshistorie. Is de distributieriem nu wel of niet aan vervanging toe? Grotere schades kunnen dus nabij zijn.


Tenslotte, waar raak je dit soort auto's nog kwijt? Ik koop namelijk geen auto's waaraan gerommeld is, je weet namelijk nooit wat er nog meer mee aan de hand is, wellicht een schadeverleden?


Je hebt gelijk dat je het niet vertrouwd, neem contact op met de RDW en vraag wat zij in deze voor je kunnen betekenen.
[Modified by: Marnix on september 13, 2011 12:16 PM]

Maar kan ik mijn auto nog terug krijgen + zijn auto weer terug geven + mijn geld weer terug? Of moet ik het hierbij ook gewoon zo laten.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 13-sep-2011 13:10:40

Als de verkoper niet wil, dan moet je een rechtzaak aanspannen. Als de onjuiste km-stand op het contract staat is een rechter daar gevoelig voor.


Lees ook het artikel Recht, op deze website.


Wellicht kun je het zaaknummer van dit artikel aanvoeren bij de verkoper en zeggen dat de jurisprudentie in uw voordeel is. Als hij de zaak wil laten voorkomen kost het hem nog meer geld. Kijken of hij nu zijn verstand wel wil gebruiken, in plaats van mensen oplichten met teruggedraaide tellers.

Kilometerstand
Joined : 13-sep-2011
Berichten : 4
Other Topics
Geplaatst : 13-sep-2011 13:51:42
Quote Marnix:
Als de verkoper niet wil, dan moet je een rechtzaak aanspannen. Als de onjuiste km-stand op het contract staat is een rechter daar gevoelig voor.


Lees ook het artikel Recht, op deze website.


Wellicht kun je het zaaknummer van dit artikel aanvoeren bij de verkoper en zeggen dat de jurisprudentie in uw voordeel is. Als hij de zaak wil laten voorkomen kost het hem nog meer geld. Kijken of hij nu zijn verstand wel wil gebruiken, in plaats van mensen oplichten met teruggedraaide tellers.

Op de verkoop factuur staat er geen kilometerstand op. En hij zei zelf dat hij niet kon weten dat de kilometerstand wel of niet klopt. Auto heeft sowieso geen nap dat heeft hij al aangegeven en dat weet ik zelf ook. Alleen ik hoopte dat de kilometerstand klopte wat dus toch niet zo blijkt te zijn jammer genoeg. Ik heb ook 250 euro extra korting gekregen als ik de auto gewoon zo zonder garantie + zonder km garantie zou meenemen. En dat heb ik geaccepteerd omdat het mij 250 euro scheelt.


webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 13-sep-2011 14:27:50

Tja, als je akkoord gaat en hoopt dat het goed komt, dan zit je eraan vast als het fout gaat.

Kilometerstand
Joined : 13-sep-2011
Berichten : 4
Other Topics
Geplaatst : 13-sep-2011 14:33:03
Quote Marnix:
Tja, als je akkoord gaat en hoopt dat het goed komt, dan zit je eraan vast als het fout gaat.

Dus rechtszaak openen is beste optie ookal ben ik akkoord gegaan met het feit dat ik niet terug moet komen als de km teller niet klopt , waarbij ik dus een korting van 250 euro kreeg?

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 13-sep-2011 17:46:52

Nope, je bent akkoord gegaan met de voorwaarden van de verkoper. Ik denk niet dat er voor u nog wat te halen valt.


Maar ik ben geen advocaat. Dus doe wat u goed dunkt. Ik heb in ieder geval weinig vertrouwen in een goede afloop. Je kunt volgens mij niet eerst overal mee instemmen en geld aannemen en dan achteraf roepen dat de deal niet goed is.

timdebuurman
Joined : 06-dec-2011
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 06-dec-2011 12:36:20

Opgelicht door Autobedrijf van der Laan te Apeldoorn


We wilden een Mazda 121 kopen bij autobedrijf van der Laan te Apeldoorn.
Onze Daihatsu Move kregen we bij inruil nog 300 euro voor.
Met bijbetaling van 300 euro was de koop rond.


Einde van de straat sloeg de Mazda op hol.(bleek later een kapotte versnellingsbak te zijn) autobedrijf heeft de Mazda terug genomen. Helaas kon de Daihatsu Move niet worden terug gegeven, omdat deze al direct was doorverkocht.
Hij zou op zoek gaan naar een andere auto voor ons in dezelfde prijsklasse en ook proberen een leenauto te regelen.


Na een kleine week kregen we, na een aantal keer bellen, een leenauto, een oude Renault Clio. Viel ons mee dat meneer ons toch nog een leenauto gaf, ter overbrugging.
Helaas waren de remmen van deze Clio er zo slecht aan toe, dat het onverantwoord was om hiermee te rijden. Met de hand op de handrem deze terug gebracht.


Intussen ging er nog een week voorbij, waarbij we geen vervoer hadden. Erg vervelend. Omdat het er niet op leek dat er snel een andere auto gevonden zou worden door autobedrijf, hebben we te kennen gegeven graag helemaal van de koop af te zien.


Na wat heen en weer emailen zijn we met tegenzin akkoord gegaan met terugbetaling van een bedrag van 350 euro. Dit met de gedacht van: beter iets dan niets. Het zou erop neer komen dat we maar 50 euro inruil voor de vorige auto zouden krijgen.

Autobedrijf van der Laan stond erop om het bedrag via overschrijving te betalen en dan niet direct, maar pas na een week. De uiterste datum zou vrijdag 25 november worden.


Omdat we het al zagen aankomen, waren we niet heel erg verbaasd dat het geld niet op onze rekening terecht is gekomen.


We verwachten het geld nooit meer te zien. Veel mensen zeggen al terecht het als "leergeld" te moeten zien.
Het enige wat nu gedaan kan worden is deze kwestie openbaar maken om anderen te waarschuwen.
[Modified by: timdebuurman on december 06, 2011 12:37 PM]

Rick
Joined : 31-mrt-2012
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 31-mrt-2012 16:34:03

Afgelopen week heb ik telefonisch contact gehad met autobedrijf Van Renselaar Cars te Zwolle, welke via de marktplaats ook een motor te koop heeft staan.
Tijdens dit gesprek heb ik gevraagd of het ook mogelijk is om een proefrit te maken.

Vandaag de motor bekeken en ik wou graag een proefrit maken, want je koopt nou eenmaal geen andere motor zonder erop gereden te hebben.
Toen begon het verhaal, of ik deze wel kon kopen... Hoezo, ik rij nu op een motor welke €3000 waard is en zou een €4000 bij moeten betalen. Dat lijkt mij de hoofdprijs niet. De verkoper, moest daarna even de andere verkoper halen. Wat de eigenaar blijkt te zijn.

Die maakte mij duidelijk dat je niet zomaar een proefrit kan maken, want er moet eerst over getalletjes gepraat worden... Ronduit belachelijk!!
Ik heb notabene 1,5 uur in de auto gezeten om volgens afspraak om 13:00 aanwezig te zijn en in telefonisch overleg een proefrit te kunnen maken.
De eigenaar is net als de verkoper, stug en verre van klantvriendelijk!!
Derhalve ben ik verontwaardigd weggegaan...

Achteraf gezien had ik het advies van mijn collega die in Zwolle woont, direct moeten aannemen. Hij wist me al te vertellen dat dit een zgn. sjaggeraar en onbetrouwbare zaak is.
van Renselaar Cars, bedankt voor mijn waardeloze zaterdag en voor niets gereden km!!
Punterweg 24-28
8042 PB Zwolle

[Modified by: Rick on maart 31, 2012 04:35 PM]

Nelle B.
Joined : 06-apr-2012
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 06-apr-2012 8:57:36

Een tijdje geleden hebben we een auto gekocht bij een garagebedrijf hier in de buurt. We hadden problemen met onze Opel Frontera en de garagehouder kreeg het probleem niet verholpen. Gezien we toch een auto nodig hadden en al best wat kosten hadden gemaakt, hebben we de Frontera ingeruild op een Clio. Omdat deze nog wat kleine dingetjes had, die nog verholpen moesten worden, hebben we een klein bedrag achtergehouden, want de garagehouder had op dat moment weinig tijd de kleine probleempjes op dat moment te verhelpen. Er was geen reserveband aanwezig, één band was aan vervanging toe, het dak lekte een beetje, de auto trilde wat op het stuur. Steeds werden we maar niet geholpen. Geen tijd, geen tijd... De kleine probleempjes werden wat groter en de auto begon te tikken en lampjes begonnen te branden... Al met al... We zitten nu nog steeds met een auto die niet helemaal lekker is, we hebben nog steeds geen vrijwaring van onze Frontera, inmiddels is het duidelijk dat het niet alleen kleine dingetjes zijn, want afgelopen weekend bleek, dat er twee veren finaal gebroken waren en helemaal doorgeroest. De meneer van de garage (een andere, want echt vertrouwen hadden we niet meer in de garage waar we de Clio hadden gehaald)zei dat het echt niet van pas kon zijn geweest. En nu krijgen we ook nog een Incassobureau achter ons aan, vanwege de openstaande rekening! Kunnen we nu nog iets doen, of zijn we in alles de dupe, in dit verhaal?

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 06-apr-2012 21:27:01

Hallo Nelle,


Ik lees je bericht dat de garage zijn verplichtingen niet nakomt, maar dat deze wel wil dat u de uwe nakomt. Nu moet je vooral niet schrikken van een incasso bureau, deze bedrijven (want dat zijn het) kunnen boze brieven schrijven, dreigen en u hoge kosten in het vooruitzicht stellen. Wat u nu niet moet doen is bang worden en betalen. Nee, u moet actief worden. Schrijf een aangetekende brief naar de garage (en wellicht een kopie naar de incasso) dat u niet betaalt totdat de beloofde reparaties zijn volbracht. Stel een ultimatum van bijvoorbeeld 2 of 4 weken waarbinnen de auto in orde moet zijn. Wordt dit ultimatum niet gehaald dan ontbind u de koop. Dit betekent dat u uw geld terugkrijgt en de garage zijn auto. Wellicht kan er een bedrag in mindering worden gebracht omdat u eventjes met de auto gereden heeft, maar dat mag nooit een hoog bedrag zijn.


Ik ben wel benieuwd wat u op papier heeft staan. Uw zaak staat namelijk een stuk sterker als u iets op papier heeft staan.
[Modified by: Marnix on april 06, 2012 09:39 PM]

Margreet
Joined : 07-mei-2012
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 07-mei-2012 19:58:17

Ja over Scheperkamp in Otterlo . Waardeloze service...... En bij grote problemen geven ze niet thuis !! Krijg je zijn vrouw aan de lijn ???? Haar man is de komende dagen niet Telefonisch bereikbaar ???

Goldenangel
Joined : 31-okt-2012
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 31-okt-2012 1:50:10

Ik heb juli jongsleden BIj de autogarage Hoge in Emmen een Opel Astra station '98 gekocht op lpg en met airco.

Helaas heb ik een wagen gekocht met nodige mankementen. Confused Het begon al dag erna nadat ik de wagen op kon halen .Vol trots had ik nu een fijne goede wagen gekocht(thans dacht ik.) wil ik bij m'n partner weg rijden ,hoorde ik een hoop kabaal onder de auto daar ging dus al mn uitlaat .
Ik contact op genomen met de garage Hoge en uitgelegd dat ik dus mn uitlaat lek heb en graag hiervoor een oplossing wilde hebben. Toen was er ineens niemand thuis had geen garantie er op dus moest of maar bij mn eigen garage/monteur maarlaten maken of na heel veel gezeur kon ik het bij hun laten doen tegen inkoopsprijs Mad , aan gezien ik eindje weg vanwoon had ik zo van nou ja als ik toch al volledig dat moet gaan betalen dan maar bij m'n eigen monteur.
Maar nu zijn we inmiddels 4mnd verder en de volgende grappen staat voor de deur de apk... voor 3 weken terug heb ik ook mn thermostaat moeten laten vervangen en een slang van m'n radiator omdat die lekte maar nu blijkt mijn kachel het niet te doen en eveneens de airco,,die zou misschien moeten worden bij gevult maar dan heb iknog mijn kachel die niet warm wordt.. Kortom en nu... zo de apk en al nodige kosten die eraan komen... ... ivm mijn ziekte hebikaldieverwarming nodig eveneens nu de winter aan komt.. Is er iemand die mij kan helpen of ik eigenlijk nog rechten hebt op het aanzien van de nodige reparaties binnen 4 maand van aankoop ??? ik heb wel al nodige kilometers gereden met de wagen,maar deze probleem nog niet ondervonden omdat ik de kachel nog niet nodig heb gehad..(inmiddels ben ik al ruim 600,- kwijt aan onkosten).


groetjes Goldenangel

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 31-okt-2012 8:46:55

Hallo Goldenangel,


Je verhaal klinkt heel vervelend, echter, als je een auto van 14 jaar oud koopt zonder garantie dan moet je gewoon geld reserveren voor onvoorziene reparaties. Een tip voor de volgende keer, laat de auto vooraf keuren door een onafhankelijk partij. Dan weet u wat de staat is van de auto en kunt u objectief uw keuze maken.


Ik denk niet dat u nog op de dealer hoeft te rekenen.