Bovag royeert leden?

Posted by: webmaster on 02 december 2007

Op zoek naar een onderwerp voor deze nieuwe aflevering kom ik op verschillende websites het bericht tegen dat de Bovag 13 leden heeft geroyeerd.


Om dit bericht te verifiëren surf ik naar de website van de Bovag, maar hier is niets te vinden over het royement. Merkwaardig, omdat op Automotive-online (een gerespecteerde website binnen de automotive branche) een quote staat van ABA-voorzitter Bertho Eckhardt over dit onderwerp.


In het kort is er het volgende aan de hand. De Bovag is de laatste vier jaar druk bezig geweest om de kwaliteit van haar leden naar een hoger plan te tillen. De leden die onder de maat presteren hebben handvatten van de Bovag gekregen die zij konden gebruiken om op het gewenste niveau te komen.


Uiteindelijk waren er 13 leden die niet konden of wilden voldoen aan de gestelde eisen van de Bovag, waardoor deze uit de club gezet zijn.


Persoonlijk vind ik dat de Bovag niet snel en hard genoeg kan optreden tegen leden die zich niet aan de regels houden. Je koopt per slot van rekening een auto bij een Bovagdealer omdat deze aan een bepaalde standaard voldoet.

 

Het komt mij dan ook nog te vaak voor dat de Bovag merknaam misbruikt wordt door bedrijven die op het randje van het betamelijke werken of door malafide handelaren die geenszins met deze instantie verbonden zijn.


Ik vraag mij dan ook af wat de slecht scorende Bovagdealers u als klant hebben geflikt. Heeft u bijvoorbeeld de Bovag geschillencommissie weleens moeten inschakelen? Waarom heeft u dat gedaan en heeft de Bovag u uit de brand geholpen?


Mijn vraag is dan ook: Welke ervaringen heeft u met Bovagdealers?